Regulamin
- Postanowienia ogólne
- Rodzaje i zakres usług elektronicznych
- Warunki świadczenia i zawierania umów o świadczenie usług elektronicznych
- Warunki zawierania umowy sprzedaży
- Sposoby płatności
- Koszt, termin i sposoby dostawy
- Warunki rozwiązywania umów o świadczenie usług elektronicznych
- Tryb postępowania reklamacyjnego
- Prawo odstąpienia od umowy
- Postanowienia końcowe
- Polityka prywatności
1. Postanowienia ogólne
Sklep internetowy dostępny pod adresem internetowym http://www.maestro-online.pl prowadzony jest przez:
F.H.U. Artis Andrzej Ostaszewski
ul. Piłsudskiego 31
05-120 Legionowo
NIP: 536-154-84-14
REGON: 140-335-440
Adres poczty elektronicznej: biuro@maestro-online.pl
Postanowienia niniejszego regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw klienta, będącego jednocześnie konsumentem, przysługujących mu na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa. w przypadku niezgodności postanowień niniejszego regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy.
Kupujący najpóźniej w chwili złożenia zamówienia jest zobowiązany do zapoznania się z regulaminem dostępnym na stronie http://www.maestro-online.pl. złożenie zamówienia oznacza fakt zapoznania się z nim.
Sklep internetowy prowadzi sprzedaż detaliczną towarów prezentowanych na stronie http://www.maestro-online.pl
Definicje:
- Dzień roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Formularz rejestracji – formularz dostępny w sklepie internetowym umożliwiający utworzenie konta.
- Formularz zamówienia – formularz dostępny w sklepie internetowym umożliwiający złożenie zamówienia ze strony.
- Klient – usługobiorca, który zamierza zawrzeć lub zawarł umowę sprzedaży ze sprzedawcą.
- Kodeks cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (dz.u. nr 16, poz. 93 ze zm.).
- Konto – oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez usługobiorcę zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym usługodawcy, w którym gromadzone są dane usługobiorcy w tym informacje o złożonych zamówieniach.
- Produkt / towar – dostępna w sklepie internetowym rzecz ruchoma będąca przedmiotem umowy sprzedaży między klientem a sprzedawcą.
- Regulamin – niniejszy regulamin sklepu internetowego.
- Sklep internetowy - sklep internetowy usługodawcy dostępny pod adresem internetowym http://www.maestro-online.pl.
- Sprzedawca, usługodawca - F.H.U Artis Andrzej Ostaszewski prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą ANIS Anna Srebnik (adres miejsca prowadzenia działalności i do korespondencji:
F.H.U. Artis Andrzej Ostaszewski
ul. Piłsudskiego 31
05-120 Legionowo - Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży produktu / towaru zawarta między klientem, a sprzedawcą za pośrednictwem sklepu internetowego.
- Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez usługodawcę na rzecz usługobiorcy za pośrednictwem serwisu internetowego.
- Usługobiorca – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną korzystająca z usługi elektronicznej.
- Zamówienie - oświadczenie woli klienta stanowiące ofertę zawarcia umowy sprzedaży produktu ze sprzedawcą.
2. Rodzaje i zakres usług elektronicznych
- Usługodawca świadczy za pośrednictwem sklepu internetowego następujące usługi elektroniczne:
- Prowadzenie konta w sklepie internetowym
- Umożliwienie złożenia zamówienia w sklepie internetowym poprzez wypełnienie formularza zamówienia
- Zamówienia realizowane są na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
3. Warunki świadczenia i zawierania umów o świadczenie usług elektronicznych
- Świadczenie usług elektronicznych przez usługodawcę jest nieodpłatne.
- Okres na jaki umowa zostaje zawarta:
- Umowa o świadczenie usługi elektronicznej polegającej na prowadzeniu konta w sklepie internetowym zawierana jest na czas nieoznaczony.
- Umowa o świadczenie usługi elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia zamówienia w sklepie internetowym poprzez wypełnienie formularza zamówienia zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia zamówienia albo zaprzestania jego składania przez usługobiorcę.
- Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się usługodawca:
- Komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do internetu.
- Dostęp do poczty elektronicznej.
- Przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 3.0 i wyższej lub Internet Explorer w wersji 8.0 i wyższej, Opera w wersji 9.0 i wyższej, Google Chrome w wersji 10.0.6 i wyższej.
- Włączenie w przeglądarce internetowej obsługi ciasteczek (cookies) oraz Javascript.
- Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania ze sklepu internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
- Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
- Usługobiorcę zobowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
4. Warunki zawierania umowy sprzedaży
- Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje o produktach podane na stronach internetowych sklepu internetowego, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 kodeksu cywilnego.
- Cena produktu uwidoczniona na stronie sklepu internetowego podana jest w złotych polskich i zawiera wszystkie składniki, w tym podatek VAT, cła oraz wszelkie inne składniki. Ceny nie zawierają jednak ewentualnych kosztów dostawy i płatności.
- Cena produktu uwidoczniona na stronie sklepu internetowego jest wiążąca w chwili złożenia przez klienta zamówienia. cena ta nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen w sklepie internetowym, które mogą się pojawić w odniesieniu do poszczególnych produktów po złożeniu przez klienta zamówienia.
- w celu zawarcia umowy sprzedaży niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez klienta zamówienia za pomocą:
- formularza zamówień dostępnego na stronie internetowej sklepu
- eMail'a na adres dostępny na stronie internetowej sklepu w zakładce kontakt (biuro@maestro-online.pl)
- telefonicznie na numery przeznaczone do składania zamówień, dostępne w stopce strony internetowej sklepu lub w zakładce kontakt
- do złożenia zamówienia konieczne jest podanie następujących danych: adres eMail, hasło do konta usługobiorcy w sklepie internetowym, imię i nazwisko, numer telefonu, dane adresowe do wysyłki – miasto, kod pocztowy, ulica, numer domu/lokalu.
- po złożeniu zamówienia sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie. Potwierdzenie otrzymania zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie wiadomości eMail, która zawiera:
- zawiera odnośnik potwierdzający złożenie zamówienia
- Z chwilą otrzymania przez klienta potwierdzenia przyjęcia zamówienia zostaje zawarta umowa sprzedaży między klientem, a sprzedawcą.
- W wybranych przypadkach sklep internetowy zastrzega sobie prawo do dodatkowej weryfikacji telefonicznej zamówień.
- Sklep ma prawo odmówić przyjęcia zamówienia, ograniczyć sposób płatności lub żądać przedpłaty w przypadku, gdy zamówienie budzi uzasadnione wątpliwości co do prawdziwości i rzetelności podanych danych bądź sposobu zapłaty.
- Sklep zastrzega sobie prawo do dowolnego kształtowania cen podanych w ofercie, jak również do przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych w dowolnym terminie. w akcjach promocyjnych ilość towarów może być ograniczona.
- W przypadku podania nieprawdziwych, niepełnych lub błędnych danych - sprzedający spróbuje skontaktować się z kupującym w celu ich uzupełnienia lub sprostowania. jeśli kontakt nie będzie możliwy, lub znacznie utrudniony sprzedający może odstąpić od umowy.
- Każda umowa sprzedaży będzie potwierdzona dołączonym do przesyłki paragonem lub, na życzenie klienta, fakturą VAT.
5. Sposoby płatności
- Sprzedawca udostępnia następujące formy płatności:
- płatność za pobraniem przy odbiorze przesyłki
- płatność przelewem na rachunek bankowy sprzedawcy:
ING Bank Śląski: 78 1050 1012 1000 0090 9317 6221 - W przypadku sposobu płatności innego niż płatność za pobraniem przy odbiorze przesyłki, klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty ceny z tytułu umowy sprzedaży w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia, chyba że umowa sprzedaży stanowi inaczej.
- W przypadku niektórych rodzajów asortymentu, sklep internetowy zastrzega sobie prawo do ograniczenia sposobu płatności poprzez wyłączenie wybranych opcji płatności na stronie lub żądania przedpłaty.
6. Koszt, termin i sposoby dostawy
- sprzedawca udostępnia następujące sposoby dostawy produktu:
- przesyłka kurierska, przesyłka kurierska pobraniowa.
- przesyłka pocztowa, przesyłka pocztowa pobraniowa.
- Wyjątkowo, jeżeli wynika z oferty promocyjnej sklepu internetowego, możliwe jest dostarczenie przesyłki na koszt własny sklepu internetowego przez jego przedstawiciela.
- Zgodnie z art. 545 § 2 kodeksu cywilnego w razie przesłania produktu do klienta za pośrednictwem przewoźnika klient obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie produktu, sugerowane jest by dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
- Ewentualne koszty dostawy są wskazywane w trakcie składania zamówienia. Są one uzależnione od wybranego przez klienta sposobu dostawy oraz formy płatności. koszty dostawy pokrywa klient zgodnie z obowiązującym cennikiem przewoźnika z uwzględnieniem wagi przesyłki.
- Przy każdym oferowanym towarze podany jest orientacyjny czas realizacji zamówienia. informuje on ile dni roboczych zazwyczaj upływa od momentu potwierdzenia zamówienia przez klienta do chwili przygotowania zamówionego towaru i wysyłki. zamówienie na towary o różnym czasie realizacji wysyłane jest po skompletowaniu całości, tzn. po upływie najdłuższego z czasów podanych dla zamawianych produktów. w przypadku podzielenia zamówienia, poszczególne przesyłki, mogą zostać wysłane w różnym terminie, o czym klient jest informowany.
- Jeżeli czas realizacji okazałby się dłuższy niż podany na naszych stronach, kontaktujemy się z kupującym, aby poinformować o opóźnieniu i potwierdzić dalszą chęć realizacji zamówienia. kupujący zostanie poinformowany także o sytuacji, gdy towar jest niedostępny. w takiej sytuacji zostanie zaproponowany inny produkt z danej kategorii lub kupujący może zrezygnować z zakupu.
- Na termin otrzymania przesyłki składa się czas realizacji zamówienia oraz czas dostawy.
- Dostarczenie przesyłki pocztą polską następuje zazwyczaj w ciągu 2-5 dni, firmą kurierską - zazwyczaj następnego dnia roboczego po dokonaniu wysyłki z naszego magazynu. sklep internetowy nie odpowiada za opóźnienia w dostawie spowodowane nie wywiązaniem się przez firmy kurierskie lub pocztę polską z umów obsługi przewozowej i pocztowej.
- W przypadku odbioru osobistego, przesyłki są dostarczane do punktu odbioru osobistego (pkt 6.1.3). o możliwości odebrania zamówionego towaru informujemy drogą e-mailową lub telefoniczną. przesyłkę należy odebrać w ciągu 7 dni od otrzymania informacji o możliwości odbioru towaru. przesyłkę, która nie zostanie odebrana w wyznaczonym terminie odsyłamy do magazynu, a zamówienie anulujemy.
- W sytuacji, kiedy występują duże różnice w czasie realizacji lub sposobie pakowania i dostawy poszczególnych towarów, składających się na jedno zamówienie, sklep internetowy może samodzielnie zdecydować o podziale zamówienia na mniejsze przesyłki. w takim przypadku, ogólny koszt dostawy podany klientowi przy składaniu zamówienia nie ulega zmianie, a jedynie zostaje rozdzielony na poszczególne przesyłki cząstkowe. w przypadku anulowania części zamówienia, korekcie ulegają wyłącznie te koszty dostawy, które zostały przypisane do niedostarczonej lub reklamowanej części zamówienia.
- W przypadku towarów niedostępnych w sklepie, a dostępnych tylko na zamówienia, kupujący zostanie poinformowany o czasie dostawy i poproszony o akceptację terminu dostawy.
7. Warunki rozwiązywania umów o świadczenie usług elektronicznych
- Wypowiedzenie umowy o świadczenie usługi elektronicznej:
- wypowiedzeniu może ulec umowa o świadczenie usługi elektronicznej bezterminowa o charakterze ciągłym (np. prowadzenie konta w sklepie internetowym).
- usługobiorca może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@maestro-online.pl lub pisemnie na adres:
F.H.U. Artis Andrzej Ostaszewski
ul. Piłsudskiego 31
05-120 Legionowo - usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną bezterminową o charakterze ciągłym w przypadku, gdy usługobiorca narusza regulamin, w szczególności, gdy dostarcza treści o charakterze bezprawnym po bezskutecznym jednokrotnym wezwaniu do zaprzestania z wyznaczeniem odpowiedniego terminu. umowa w takim wypadku wygasa po upływie 7 dni od dnia złożenia oświadczenia woli o jej wypowiedzeniu (okres wypowiedzenia).
- wypowiedzenie prowadzi do unicestwienia stosunku prawnego ze skutkiem na przyszłość, nie prowadzi więc do wyeliminowania skutków prawnych, które powstały wcześniej - w czasie trwania umowy.
- usługodawca i usługobiorca mogą rozwiązać umowę o świadczenie usługi elektronicznej w każdym czasie w drodze porozumienia stron.
8. Tryb postępowania reklamacyjnego
- Reklamacje z tytułu niezgodności produktu z umową sprzedaży:
- podstawa i zakres odpowiedzialności sprzedawcy wobec klienta będącego osobą fizyczną, który nabywa produkt w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą, z tytułu niezgodności produktu z umową sprzedaży są określone w szczególności ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (dz.u. nr 141, poz. 1176 ze zm.).
- zawiadomienia o niezgodności produktu z umową sprzedaży oraz zgłoszenia odpowiedniego żądania można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres biuro@maestro-online.pl lub pisemnie na adres:
F.H.U. Artis Andrzej Ostaszewski
ul. Piłsudskiego 31
05-120 Legionowo
Gdy jest to niezbędne dla oceny niezgodności produktu z umową należy go dostarczyć na adres:
F.H.U. Artis Andrzej Ostaszewski
ul. Piłsudskiego 31
05-120 Legionowo - sprzedawca ustosunkuje się do żądania klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. odpowiedź w sprawie reklamacji jest wysyłana na podany przez klienta adres lub w inny podany przez klienta sposób.
- reklamacje związane ze świadczeniem usług elektronicznych przez usługodawcę:
- reklamacje związane ze świadczeniem usług elektronicznych za pośrednictwem sklepu internetowego usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@maestro-online.pl lub pisemnie na adres:
F.H.U. Artis Andrzej Ostaszewski
ul. Piłsudskiego 31
05-120 Legionowo - zaleca się podanie w powyższej wiadomości e-mail jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości oraz danych kontaktowych – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez usługodawcę.
- rozpatrzenie reklamacji przez usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.
- odpowiedź usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres eMail usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez usługobiorcę sposób.
- reklamacje związane ze świadczeniem usług elektronicznych za pośrednictwem sklepu internetowego usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@maestro-online.pl lub pisemnie na adres:
9. Prawo odstąpienia od umowy
Usługobiorca (klient) będący jednocześnie konsumentem, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie czternastu dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie można wysłać na adres:
F.H.U. Artis Andrzej Ostaszewski
ul. Piłsudskiego 31
05-120 Legionowo
W razie odstąpienia od umowy jest ona uważana za niezawartą, a konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. to, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu dni.
Usługodawca (sprzedawca) dokona zwrotu na wskazany przez konsumenta numer konta bankowego lub w inny wskazany przez konsumenta sposób.
Termin 14-dniowy, w którym konsument może odstąpić od umowy, liczy się od dnia wydania produktu, a gdy umowa dotyczy świadczenia usługi elektronicznej od dnia jej zawarcia.
Koszty zwrotu towaru pokrywa klient.
10. Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez sklep internetowy zawierane są zgodnie z prawem polskim i w języku polskim.
- Wybór prawa polskiego nie pozbawia konsumenta ochrony przyznanej mu na podstawie przepisów, których nie można wyłączyć w drodze umowy, na mocy prawa jakie byłoby właściwe w braku wyboru, tj. prawa państwa, w którym konsument ma miejsce zwykłego pobytu, a przedsiębiorca (1) wykonuje swoją działalność gospodarczą lub zawodową w państwie w którym konsument ma miejsce zwykłego pobytu; lub (2) w jakikolwiek sposób kieruje taką działalność do tego państwa lub do kilku państw z tym państwem włącznie; a umowa wchodzi w zakres tej działalności.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie przepisy: kodeksu cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (dz.u. nr 144, poz. 1204 ze zm.); ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny z dnia 2 marca 2000 r. (dz.u. nr 22, poz. 271 ze zm.); ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (dz.u. nr 141, poz. 1176 ze zm.) oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
- Rozstrzyganie sporów:
- ewentualne spory powstałe pomiędzy usługodawcą, a usługobiorcą będącym jednocześnie konsumentem zostają poddane właściwym sądom powszechnym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r. (dz.u. nr 43, poz. 296 ze zm.).
- ewentualne spory powstałe pomiędzy usługodawcą, a usługobiorcą niebędącym jednocześnie konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę usługodawcy.
11. Polityka prywatności
Klient dokonujący zakupu w sklepie wyraża zgodę na przekazanie swojego adresu eMail do
F.H.U. Artis Andrzej Ostaszewski
ul. Piłsudskiego 31
05-120 Legionowo
oraz na przetwarzanie przez sklep danych osobowych klienta w celu wypełnienia ankiety z opinią o dokonanej transakcji w sklepie http://www.maestro-online.pl (zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 29.08.1997 ).
Właścicielem sklepu jest firma:
F.H.U. Artis Andrzej Ostaszewski
ul. Piłsudskiego 31
05-120 Legionowo
NIP: 536-154-84-14
REGON: 140-335-440
ING Bank Śląski: 78 1050 1012 1000 0090 9317 6221